שלב 3 - נהלי החברה

נהלי החברה

תהליכי העבודה בחברת פנדה-טק בע"מ, מעוגנים בנהלי עבודה המשקפים את יישום דרישות תקן ISO9001:2018 לניהול מערכת האיכות, ובאים לביטוי בנהלי מערכת ניהול האיכות, נהלים פנימיים, נהלי רגולטורים, המחויבים על פי החוק וכמו כן יישום מדיניות האיכות של החברה.

הנהלים מתוחזקים באופן שוטף ומשקפים כל שינוי בתהליכים הנובעים הן משינויים רגולטורים, שינויים עסקיים והן כחלק מתהליכי שיפור מתמיד.

נהלי העבודה שלהלן אינם מהווים חוזה אלא מראה מקום ביחס לכללי ההתנהגות הנהוגים בחברה. אנא קראו אותם בעיון.

לעובד החברה שני ערוצי פנייה ודווח מרכזיים:

  • אפליקציית מקאנו – אפליקציה זו משמשת לדווח שעות העבודה וכן צירוף אסמכתאות שונות לגבי העדרות מהעבודה.  כל עובד מחוייב לדווח במערכת את שעת תחילת העבודה והסיום בכל יום וכן לצרף כקובץ אישורי מילואים, מחלה, חופשה מאושרת וכו'.
  • טופס פנייה (קישור לטופס פנייה)- פניות לחברה לבירור בכל נושא - יש לבצע באמצעות טופס פנייה מסודר עם צירוף כלל החומר הדרוש - קישור לטופס פנייה. הטופס מאפשר לנהל את המענה לפנייה ולוודא שבוצע טיפול נאות. כל פנייה שלא באמצעות טופס זה - לא תענה.

  

נוכחות, שעות עבודה, ארוחות, היעדרות וחופשות

שעות עבודה

העבודה בחברה מתבצעת 5 ימים בשבוע, בימים ראשון עד חמישי.

הימים א' עד ד' הם ימי עבודה של 9 שעות ברוטו (כולל הפסקה) ואילו יום ה' הוא יום עבודה מקוצר של 8 שעות ברוטו (כולל הפסקה). כך שבוע העבודה מחושב לפי בסיס של 42 שעות. עובד אשר לא ביצע את השעות הנ"ל יקוזזו לו שעות אלו משכר העבודה.

יש להגיע למקום העבודה לפי נהלי העבודה באתר הלקוח.

במקרים חריגים בהם צרכי העבודה מאפשרים או דורשים זאת, ניתן להגדיר הסדרי עבודה אחרים אשר יתואמו עם הממונים ויאושרו ע"י פנדה-טק.

עבודה בשעות נוספות תבוצע על פי צורך בפרויקט בו הינך עובד. יחד עם זאת, כל צורך לבצע עבודה מעבר ל 11 ש"ע מחייב אישור מראש של המנהל הישיר שלך בפנדה-טק. במידה וישנו מקרה חריג, עליך לפנות למנהלך מבעוד מועד (ברגע היוודע הצורך). אין אישורים בדיעבד. יש למלא טופס "בקשות מיוחדות" לצורך קבלת אישור, יש לוודא קבלת אישור מהמנהל בטרם ביצוע השעות.
מצ"ב קישור לטופס

אין אישור לעבודה בימי שישי. במידה וישנו מקרה חריג (לאחר קבלת בקשה ואישור קונקרטי מהלקוח) יש לפנות מראש למנהל הישיר בחברת פנדה-טק. אין אישורים בדיעבד. יש למלא טופס "בקשות מיוחדות" לצורך קבלת אישור.
יש לוודא קבלת האישור מהמנהל בפנדה-טק. קישור לטופס

על העובד לעדכן דיווח שעות עבודה במערכת דווח השעות של פנדה-טק עד ה 1 בכל תחילת חודש.
הדווח מבוצע באמצעות אפליקציית "מקאנו".
הערה: במידה והעובד נוכח ביותר מאתר אחד, עליו לדווח במערכת, בשורות נפרדות (שעת כניסה / שעת סיום) על כל אחד מהאתרים שבו עבד.

נוסף על דווחי השעות לחברה, העובד נדרש לדווח שעות עבודה באתר הלקוח לפי נהלי אתר הלקוח.

באחריות העובד לוודא שקיימת תאימות מלאה בין דוח שעות בפועל באתר הלקוח לבין שעות העבודה שדיווח לחברת פנדה-טק: בסיום כל חודש עבודה, מחוייב כל עובד לעבור על דווחי השעות שלו במקאנו מול הדיווחים במערכת הדווח השעות של הלקוח.

על העובד לוודא שהשעות זהות בשתי המערכות. במידה ומתגלה אי התאמה, האחריות על תיקון הליקויים וביצוע ההתאמה המלאה, חלה על העובד.

דו"ח שעות שאינו מתואם מול דווח השעות ללקוח, לא יאושר.

במידה והטעות היא בדוחות השעות של הלקוח, על העובד ליידע את מנהלו ולדאוג לתיקון הטעות אצל הלקוח. במידה ותמצא אי התאמה, יבוצע התיקון בשכר של אותו החודש ככל שהדבר יתאפשר. באחריות העובד לעדכן את מנהלו אודות התיקון. במידה ולא תוקן בחודש הנוכחי, יבוצע התיקון במהלך הרבעון.

אפליקציית מקאנו הינה המערכת היחידה בפנדה-טק בה מבוצע דווח הקשור לעבודת העובד. במערכת זו יש לצרף קבצים עבור האירועים הבאים:

  1. אישור מילואים
  2. אישור מחלה
  3. אישור מנהל לעבודה ביום שישי ובשעות חריגות.
  4. יום חופשה באישור מנהל אתר/מחלקה.
  5. אישורים אחרים

כל דווח שיבוצע באמצעי אחר, לא יכובד. העבודה הינה במקאנו בלבד.

במידה וידווח יום חופשה/עבודה מהבית ללא אישור מנהל, יום זה לא יאושר על ידי חשבות השכר.

  • השימוש במערכת דווח השעות מבוסס על אמון.
  • באחריות העובד לדווח באופן אמין את שעות העבודה שלו ולהיות נוכח במקום העבודה בשעות המדווחות.
  • מערכת המקאנו שומרת נתוני מיקום החתמת השעון לצורכי אימות.
  • יש לדווח במקאנו את מקום ביצוע העבודה. עובדים הנמצאים באתר אחד בלבד לא נדרשים למלא מיקום.
  • אין לבצע עדכון רטואקטיבי לשעות העבודה. עובד יעדכן את שעות העבודה בזמן אמת. במידה ויבוצע עדכון בדיעבד המערכת תסמן זאת בסימון מיוחד כדי להתריע למנהלו על שינוי בדוח.
  • מילוי שעות במקאנו על עבודת במטה החברה – באישור מנהל בלבד.
  • מילוי שעות עבודה בגין אירוע חברה – יבוצע על פי הנחיה שתצא ממטה החברה בהנחיות שיצאו לקראת אירוע ספציפי בהתאם להיקף האירוע.
  • בנק שעות שנתי –לעובדי בחברה בפרויקטים שעתיים, קיימת מגבלת שעות שנתית הנובעת מהסכם החברה עם הלקוח. על העובד להכיר את כמות שעות העבודה שהוקצתה לו על ידי הלקוח ולהתריע בעוד מועד בפני הלקוח במידה והוא צופה שלא יעמוד במכסה זו. באחריות העובד לנהל את בנק השעות ולוודא שאינו חורג מהמכסה שהוגדרה על ידי הלקוח.

ניהול וכפיפות

  • כל עובד בחברה כפוף למנהלו.
  • בכל אתר ומחלקה בחברה מוגדר מנהל. עליך להכיר את מנהלך מטעם פנדה-טק.
  • במקרה של אתר ללא מנהל אתר, המנהל של העובד הינו מנהל פעילות המטה בחברה.
  • גם אם מוגדר מנהל מטעם לקוח, עליך להיות בקשר רציף עם מנהלך בפנדה-טק. (או מוביל פעילות המטה במקרה שאין מנהל בשטח)
  • מנהל האתר/מחלקה הוא איש הקשר שלך בכל עת ובכל נושא.
  • מנהל האתר/מחלקה אחראי על הנושאים הלוגיסטיים והמקצועיים בחיי היום-יום של העובד.
  • מנהל האתר אחראי על הנושאים הבאים:
  • ביצוע ראיונות למועמדים לכניסה לאתר לפני העברה ללקוח או לקליטה.
  • גיוס עובדים לצוות פנדה-טק באתר בהתאם למשימות המוקצות לחברה באתר.
  • תוכנית קליטה לעובדים באתר בעזרת מוביל הכשרות בחברה.
  • ריכוז פניות של עובדי האתר/מחלקה לחברה.
  • טיפול בנושאים אישיים העולים מעת לעת.
  • פיתוח ראשי צוותים ככל שנדרש לצורך ניהול מיטבי של האתר/מחלקה.
  • טיפול אדמיניסטרטיבי בעובדי החברה באתר/מחלקה.
  • טיפול ברווחת העובדים באתר.
  • רתימת העובד למשימות נוספות בפנדה-טק שאינן פרוייקטליות באופן ישיר.
  • אישור דוחות שעות של כל העובדים בתחום והעברת הדוחות החתומים והמאושרים ע"י הלקוח למטה החברה. לכל מנהל האתר גישה ישירה כמנהל למערכת מקאנו לצפייה בנתוני הגעה של העובדים לאתר.
  • אספקת תלושי מזון לעובדים או אמצעי רכישה אחר.
  • טיפול באירועי גיבוש מחלקתיים.
  • מנהל האתר יבצע הערכה מקצועית לעובד מעת לעת וימליץ על מצטיינים באתר.
  • ריכוז הוצאות משא"ן ובאתרים -מנהל האתר ירכז מכלל העובדים באתר  את ההוצאות באתר שלו ויעביר באופן מרוכז למוביל פעילויות המטה.
  • ניהול תקציב האתר הכולל שירות לעובדי החברה ותגמול על הצלחות עובדים.
  • זיהוי הזדמנויות עסקיות באתר.

אירועים מחלקתיים

  • כל עובד בפנדה-טק זכאי לצאת לאירועי גיבוש מחלקתיים. קיימים שני סוגים מרכזיים של אירועי גיבוש: אירועי גיבוש מטעם פנדה-טק ואירועי גיבוש מטעם הלקוח.
  • ימי גיבוש מטעם פנדה-טק הינם חובה לכלל עובדי החברה. במידה ונקבע אירוע גיבוש על העובד להגיע לאירוע. לא יאושרו שעות עבודה באתר במועד של אירוע. עובד שלא יגיע לאירוע חברה, אותו השעות יחושבו כיום חופש על חשבונו.
  • בנוסף קיימים אירועי גיבוש של הלקוח שהם בגדר רשות לעובד בנוסף לאירועי פנדה-טק.
  • לכל מנהל אתר בפנדה-טק קיימת האפשרות לאשר לעובד החברה יציאה לאירוע גיבוש אחד בשנה מטעם הלקוח.
  • על מנת לצאת לאירוע מטעם הלקוח (ימי כיף וכו') על העובד לפנות אל מנהל האתר ולאשר את היציאה. במסגרת האישור, יחליט המנהל האם לאשר סבסוד עלות האירוע ועלות שעות העבודה.
  • המנהל יקח בחשבון את האירועים המחלקתיים אליהם יוצא העובד במסגרת פנדה-טק.
  • סמכות מנהל האתר בלעדית בנושא זה.
  • במקרה שעובד מעוניין להעלות נושא מסוים עליו להעלות את הנושא בפני מנהל האתר, עליו לעשות זאת באופן מכובד ומכבד. מנהל האתר יטפל בפניית העובד מול הגורם המתאים בחברה.

 

ארוחות

עלות הארוחה לעובד מחושבת על פי החוזה האישי. במרבית אתרי לקוחות החברה, ארוחת הצהריים משולמת ע"י החברה ישירות ללקוחות.

כל עלות מעבר לארוחת הצהרים תחוייב בתלוש השכר של העובד.

התשלום שחל על העובד הינו שווי מס ארוחות. בתלוש השכר של העובד קיימת שורת "גילום שווי מס" על ארוחת הצהרים. החישוב הוא בגין כמות הארוחות שבחודש.

עובד זכאי לארוחה שניה, במידה ובאתר בו הוא עובד יש את האפשרות לכך וכן במידה והגיע ל 12 שעות עבודה באותו היום.

במידה והעובד ביצע 12 שעות עבודה או לחילופין נמצא באתר הלקוח לאחר השעה 19:00, הוא יחוייב בהפסקה בת 30 דקות.

במידה ואכל העובד ארוחה שנייה, על ארוחה זו יחוייב העובד בשווי מס בתלוש השכר כחוק. (מופיע בתלוש השכר כ"גילום שווי מס")

לא קיים זיכוי על ימי עבודה בהם העובד לא ניצל את זכותו לארוחה באתר.

חופשות בחגי ישראל

העובדים זכאים למנוחה בשכר בתשעת ימי החג ובמועדים הבאים -

שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים, חג ראשון של סוכות, שמחת תורה, ראשון ושביעי של פסח, יום העצמאות וחג השבועות.

עבודה בערבי חג

בשמונת ערבי החג הבאים יהיה יום העבודה בן 6 שעות - ראש השנה, ערב כיפור, ערב חג ראשון של סוכות, ערב שמחת תורה, ערב ראשון ושני של פסח, ערב יום העצמאות וערב שבועות.

במידה והעובד לא הגיע בערב החג לעבודה וביצע גשר, יחושבו שעות העבודה שהעובד היה צריך לעבוד באותו יום - כיום חופש.

עבודה מהבית

העבודה מתבצעת ממשרדי החברה ובאתרי הלקוח השונים – כל עובד בהתאם להנחיית החברה.

עובד המבצע פרויקט אצל לקוח יבצע אותה באתר עצמו.

במקרים חריגים, בהם נדרש העובד ליום עבודה במשרדי החברה או מביתו, יאושר לעובד בהתאם לצורך הנקודתי ובהתאם ליכולת לממש זאת ובתנאי שהדבר אושר מראש על ידי מנהלו.

יש לדווח במערכת דווח השעות מקאנו בהערות באותו יום: "יום עבודה מאושר על ידי מנהל".

מחלה

מרגע שהעובד יודע על העדרותו עקב מחלה, עליו להודיע למנהלו הישיר בחברה במיידי על ההיעדרות. בנוסף  בעזרת טופס "בקשת העדרות מהעבודה" עליו לדווח למטה החברה. דווח המחלה הינו חובה.

היעדרות עקב מחלה מחייבת הגשת אישור רפואי. עובדים שימציאו אישור כזה ימשיכו לקבל את משכורתם על פי חוק.

יש להעביר את דווחי המחלה באמצעות מערכת מקאנו כצרופה לאותו יום שבו החלה המחלה. יש לציין בהערה שזהו יום מחלה.

היעדרות עקב טיפול שיניים אינה נחשבת היעדרות מפאת מחלה.

עובדים לא יקבלו תמורה עקב ימי מחלה שלא נוצלו.

עובדים שלא ימציאו אישור רפואי, ינוכו ימי ההיעדרות מתוך מכסת ימי החופשה יש להודיע על היעדרות החל מהיום הראשון להיעדרות למנהל הישיר. אחריות העובד להעלות את האישור למערכת מקאנו ולציין בהערה יום מחלה.

העובד זכאי לזקוף על חשבון ימי המחלה המגיעים לו עקב היעדרות בגין מחלת ילד או הורה, על-פי החוק. השתתפות החברה בימי המחלה מבוצעת על פי חוקי המדינה. על העובד חלה האחריות להכיר חוקים אלה.

עובד שנעדר מעבודתו עקב מחלה יהיה זכאי לקבל מהמעסיק עבור היום השני והיום השלישי של תקופת ההיעדרות 50% משכר העבודה הרגיל שהיה זכאי לו אילו המשיך לעבוד. עבור היום הרביעי ואילך, העובד זכאי ל- 100% משכר העבודה שהיה מקבל אילו עבד. עבור היום הראשון להיעדרות אין זכאות לתשלום.

ניכוי ימים ממכסת ימי המחלה מתחיל מהיום הראשון.

תקופת הזכאות לדמי מחלה לא תעלה על תקופה מצטברת של יום וחצי לכל חודש עבודה מלא שהעובד עבד אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה ולא יותר מ-90 ימים בניכוי התקופה שבעדה קיבל העובד דמי מחלה.

המשמעות היא שעובד שמיצה את מכסת ימי המחלה הצבורים שלו, לא יהיה זכאי על פי חוק לקבל שכר עבור ימי היעדרות נוספים.

לצורך קבלת התשלום על העובד להציג למעסיק תעודת מחלה מרופא. על אישור המחלה להיות מטעם רופא בקופת החולים אליה העובד משתייך. אישור הניתן על ידי רופא פרטי אינו מחייב את המעסיק.

חופשות מיוחדות בתשלום

בנוסף לחופשות בחגי ישראל, יהיו העובדים זכאים לחופשה בשכר במקרים הבאים:

לרגל נישואי העובד – 1 יום חופשה.

על מנת לזכות ביום חופשה מיוחדת, על העובד לציין זאת כהערה ביום המבוקש ולציין את הסיבה.

אישור חופשה

ככלל, החברה מעוניינת שהעובדים ייצאו לחופשות וינצלו אותן למנוחה, להתרעננות, לטיולים ולהחלפת אווירה.

כל עובד/ת זכאי/ת למכסת ימי חופשה שנתית בתשלום, כפי שנקבע בחוזה ההעסקה עם קבלתו לעבודה.

בכל חודש נערך חישוב של יתרת ימי החופשה העומדים לזכות העובד. יתרה זו מופיעה בתלוש השכר החודשי. עובד המעוניין לצאת לחופשה, ימלא טופס "בקשת העדרות מהעבודה" .

העובד יתאם מראש עם מנהלו הישיר וכן עם האחראי עליו מטעם הלקוח, את מועדי החופשה, באופן שהחופשות המתוכננות לא יפגעו בתפקודה של החברה ובלקוחותיה. יציאה לחופשה רק באישור שני הגורמים.

חופשה ללא תשלום

עובד המבקש לצאת לחופשה ללא תשלום, ימלא טופס "בקשת העדרות מהעבודה" ויגיש בקשה מנומקת למנהל הישיר בפנדה-טק.

תקופת חל"ת אינה נחשבת לתקופת עבודה לכל דבר ועניין, לרבות חישובי וותק, פיצויים, חופשה ומחלה.

עובד שאושרה לו חל"ת נדרש להסדיר מראש את שמירת זכויותיו ורמת הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה , ביטוח הבריאות וביטוח החיים ולמסד את הסדרי הרכב, במקרה שהוא מחזיק ברכב חברה.

צבירה ופדיון חופשה

צבירת חופשה – נבדקת בתום כל שנה קלנדארית (31 לחודש דצמבר של אותה שנה).

כמות ימי החופשה המקסימלית שרשאי עובד/ת לצבור ולהעביר לשנה הבאה, תהיה בשיעור של ימי חופשה המגיעים לעובד במשך שנה (השנה הנדונה).

שירות מילואים

פנדה-טק מעודדת ותומכת בשירות מילואים פעיל של עובדיה.

עם קבלת צו המילואים עליך להודיע על כך מידית בעזרת הזנת הפרטים בטופס "בקשת העדרות מהעבודה" . מילוי הטופס הינו חובה.

במשך השהות בשירות מילואים הנך זכאי לתשלום שכר מלא. מיד בתום השירות עליך להעביר למנהל האתר, טופס מס' 3010 מיחידת המילואים לצורך תביעת תגמולי מילואים מהמוסד לביטוח לאומי.

יש להעלות את טופס אישור ביצוע המילואים יש להעלות למערכת מקאנו כצרופה ביום ההעדרות. כל דרך או שיטה אחרת לא תתקבל.

החברה מעבירה את טופס המילואים לביטוח לאומי ולאחר פרק זמן מסוים מתקבלים בחברה החזרי ימי העבודה של העובד. במידה וקיים הפרש בסכום שהתקבל , החברה תזכה את העובד במקרה של הפרש לטובתו או תנכה מהעובד את ההפרש במקרה שההפרש שלילי באמצעות משכורתו. עובד חדש (שלא עבד לפני כן ) ולא סיים תקופה של 3 חודשים בחברה , שכר המילואים שלו יהיה ע"פ שכר מינימום במשק ולכן החברה תנכה את ההפרשים ממשכורתו.

במידה והעובד והחברה מעוניינים בדחיית שירות המילואים או קיצורו, ניתן להגיש בקשת ולת"ם. לצורך הגשת הולת"ם יש להעביר את הבקשות באופן מסודר, על מנת שהבקשה תטופל מול יחידת המילואים.

לידיעתך- ולת"ם יש להגיש לפחות עד 40 יום ממועד תחילת שרות המילואים. בקשות המוגשות לאחר מועד זה אינן נידונות.

בשנים האחרונות הנהיגה המדינה מענקים למבצעי ימי מילואים בהיקפים מסויימים. מענקים אלו מוענקים לעובד ישירות לחשבון הבנק שלו בהתאם לפרטים שהעביר לקצין הקישור ביחידתו או באמצעות אתר האינטרנט של צה"ל לאנשי המילואים. בנוסף זכאי איש מילואים להחזר הוצאות נסיעה על פי דרישתו באתר האינטרנט של צה"ל לאנשי המילואים.

יום הולדת

החברה נוהגת להעניק לעובדיה מתנת יום-הולדת ביום הולדתם. סכום מתנת יום ההולדת הינו סכום מחוייב במס על פי חוק ולכן יופיע בתלוש השכר של העובד.

הריון ולידה

לגבי הריון ולידה מוקנות לעובד/ת החברה הזכויות המפורטות בחוק עבודת נשים התשי"ד- 1954.

עובדת בהריון

הינך מתבקשת להודיע לממונה הישיר על הריונך לא יאוחר מתחילת החודש החמישי, על מנת שהחברה תוכל להיערך לתקופת היעדרותך.

עובדת הרה רשאית להיעדר לצורך בדיקות וטיפולים רפואיים הקשורים להריון בצירוף אישורים רפואיים מתאימים. שעות היעדרות מהעבודה ייחשבו כזמן עבודה עד למכסה של 40 שעות, למשך כל תקופת ההריון למשרה מלאה.

חופשת לידה

תקופת חופשת הלידה נחשבת כתקופת עבודה לכל דבר ועניין. עובדת שילדה תגיש לחשבות השכר, טפסים לתביעת דמי לידה (ניתן למצוא באתר של ביטוח לאומי). בתקופת חופשת הלידה תקבלי תשלום גמלה, בהתאם לחוק הביטוח הלאומי.

יש לסדר את הזכויות ברכב באם העובדת מחזיקה רכב חברה.

עובדת הנמצאת בחופשת לידה לא תעבוד בחברה ולא במקום אחר.

עובדת לאחר חופשת לידה רשאית לחופשה ללא תשלום עד לשנה מיום הלידה. חופשה זו מותנית באישור החברה. בזמן חופשה זו לא מתקיימים בין העובדת לחברה יחסי עובד-מעביד.

הינך מתבקשת לתאם את מועד שובך לעבודה עם המנהל הישיר בפנדה-טק. עובדת רשאית להיעדר מעבודתה, במהלך ארבעת החודשים הראשונים לחזרתה לעבודה, למשך שעה אחת ביום (שעת הנקה), בתנאי שהיא מועסקת במשרה מלאה.

הנחיות אלה כפופות לחוק והחוק הוא הרלוונטי והתקף ביותר לעניין זה.

חופשת אימוץ

עובד המקבל לביתו אימוץ ילד עד גיל 10 זכאי לחופשת לידה כמפורט בחוקי העבודה.

תאונת עבודה

במקרה שעובד נפגע בעבודה יש להודיע במיידי למנהל הישיר, להצטייד בטופס עזרה ראשונה לנפגע בעבודה ולפנות למח' תאונות של קופת החולים אליה משתייך לקבלת טיפול.

על מנת להגיש תביעה לביטוח לאומי, יש למלא טופס "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה" שניתן להדפיס מהאתר של ביטוח לאומי.

מדיניות שכר

כל עובד חותם עם כניסתו לחברה על הסכם העסקה אישי, בו מפורטים תנאי העסקתו. תפקידו של כל עובד ושכרו נקבעים בהתאם לכישוריו ולניסיונו המקצועי. לכל עובד יש זכויות שונות בהתאם למעמדו ולהסכם העסקתו.

משכורת

השכר והתנאים בחוזה האישי, הינם חסויים ואין להעבירם לאף גורם בחברה או ללקוחותיה.

תנאי ההעסקה הם אישיים וסודיים ויש לשמור על חשאיותם המלאה.

הנהלת החברה מכירה בחשיבות המשאב האנושי להצלחת ולקידום החברה. כישורי העובד, יכולתו ותרומתו להצלחת החברה הם הקובעים את התפתחותו המקצועית וקידומו.

תשלום השכר מועבר לחשבון הבנק של העובד בתחילתו של החודש העוקב, עד התשיעי לחודש.

החברה דוגלת בשמירה על הסביבה ולכן תלוש המשכורת נשלח לעובדים באמצעות המייל הארגוני בסמוך לתשלום השכר.

ביטוח לאומי

עובדי החברה מבוטחים, על-פי חוק, במוסד לביטוח לאומי.

התשלומים מנוכים ממשכורתם ובמקביל, משלמת החברה את חלקה לשמירת זכויות עובדיה. זכויות אלה כוללות, בין היתר, קרן אבטלה, פגיעות בעבודה, קצבת נכות וקרן מילואים.

מס הכנסה

החברה תנכה מן השכר המשולם לעובד את דמי מס ההכנסה החלים על העובד כחוק.

כל תשלום או הטבה אחרת מכל סוג כפופים לניכוי מס הכנסה ע"פ דין, בין אם צוין בצידם שהם ברוטו ואם לאו.

קרן השתלמות וקרן פנסיה

פעילות זו תלויה בגורם שלישי שהוא חברות הביטוח. לכן זמן הטיפול בנושא אורך זמן רב. לעיתים חודש ואף חודשיים.

העברת המידע לגבי קרן הפנסיה, ביטוח המנהלים וקרן ההשתלמות חלה על העובד בעדיפות לעבודה עם סוכן ביטוח.

סוכן הביטוח (או העובד מחויב להעביר לחברה שם ופרטים של קופ"ג, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וקרן ההשתלמות.. כמו כן עליו לבצע העברת בעלות של הקופות לטובת חברת פנדה-טק בע"מ על מנת לאפשר לחברה להפקיד את כספי הפנסיה שלו לקופותיו.

עליו לעשות כן לא יאוחר מסיום החודש הראשון בו עובד בחברת פנדה-טק. באחריות העובד לבצע את הנדרש ממנו כדי שניתן יהיה לבצע את ההפקדות. חשובה ההקפדה על פרטי המידע ושלמותו על מנת להבטיח את התשלומים. במידה והעובד לא יבצע את משימה זו, עלולים להיווצר איחורים וליקויים בהפקדות הכספים לקופות.

במידה ולא ימסור את הפרטים הנ"ל ולא יבצע את העברת הבעלות של הקופות לחברת פנדה-טק, תצא הודעה רשמית מטעם פנדה-טק לעובד על אי- יכולת לבצע הפקדות במועד כנדרש וכל עיכוב מכאן ואילך חל על העובד.

במידה ולעובד יותר מקופה אחת להפקדת הפרשות פנסיוניות באחריותו לעדכן את חברת פנדה-טק על האופן בו הוא מעוניין לחלק את הכסף בין הקופות השונות.

אם העובד לא ימנה סוכן לטיפול בקופותיו, הוא עצמו יתפקד כסוכן לכל דבר ועניין ועליו לטפל בעצמו בנושאים בסעיף לעיל.

החברה מציעה לעובדיה מספר סוכני ביטוח בלתי תלויים לטובת פתיחה של קופות חדשות או שמירה על הקופות הקיימות של העובד. באחריות העובד לתאם פגישה עם סוכן הביטוח שבחר.

במידה והשתנה סטטוס כלשהוא אצל העובד, החליט העובד להחליף חברת ביטוח או סוג קופה וכיוצא בזה, עליו לדווח על כך באמצעות טופס פנייה לחברהמיידית על כלל הנתונים שהשתנו. חשובה מאוד ההקפדה על דיוק הנתונים ומילוי כלל השדות. על העובד לצרף קובצי אסמכתאות על השינוי כדי לאפשר ביצוע את העדכון כיאות.

פעולת החלפת קופות אורכת זמן רב ויתכנו פערים בהעברות הכספים בתקופה זו. פעולה זו דורשת עצירת הפקדות לקרן קודמת והתחלת הפקדה לקרן חדשה. באחריות העובד לוודא שהקופה החדשה שהעביר, משוייכת למעסיק פנדה-טק ועדכון הקופה הקודמת על עצירת הפקדות ביוזמת העובד. אי טיפול בנושא מצד העובד, יגרור תקלות בביצוע ההפקדות כיאות.

מעת לעת יתכנו מקרים בהם הכספים ירשמו בקופות באיחור. בעיות אלו יכולות לנבוע ממספר גורמים. ככל שהדבר אירע, והעובד קיבל הודעה על כך מהקופה, על העובד להעביר לחברה את דוח החוסרים שקיבל מהקופה לטובת השלמת חוסרים אלו. ביצוע הפנייה יהיה באמצעות טופס פנייה בלבד ויכיל את האסמכתאות המוכיחות את הטענה. ככל שיש חוסרים. פנייה בדרך אחרת לא תענה.

החברה תשלים לקופות את הסכומים הנ"ל בסמוך לקבלת המידע.

עדכון פרטים אישיים

העובד מחויב להודיע לחברה על כל שינוי שיחול בפרטים שמסר עם קבלתו לעבודה לרבות שינוי שם, שינוי מקום מגורים, שינוי מצב משפחתי, שינוי מצב בריאותי וכולי.

יש לבצע את עדכון הפרטים באמצעות טופס פנייה לחברה. כל דרך אחרת של הודעה אינה תקפה!

העדכון חיוני הן לנושאי ביטוח ותנאים סוציאליים והן למעקב שוטף בחברה. יש לצרף צילום תעודות עם השינוי הרלבנטי.

בכל מקרה, בתחילתה של כל שנה מקבל העובד טופס 101 לצורך עדכון פרטים אישיים.

טיפול בנושאי חשבות שכר

באחריות העובד לעדכן את החברה בגין כל שינוי בפרטיו האישיים או בחשבון הבנק שלו להעברת שכר.

שירותי השכר בחברה מבוצעים על ידי חברה חיצונית הפועלת בימים מסויימים בחודש.

זמן טיפול בפנייה הינו 30 יום (תלוש השכר הבא).

בירורים בנושאי שכר יש לבצע באמצעות טופס פנייה בלבד. על מנת ליעל את הטיפול,  פניות יטופלו בין התאריכים 18 ועד סוף החודש בלבד.

פניות לחברה לבירור בכל נושא- יש לבצע באמצעות טופס פנייה מסודר עם צירוף כלל החומר הדרוש. פנייה ללא צירוף אסמכתאות לא תאפשר טיפול בפנייה - קישור לטופס פנייה

מענה לפניות יבוצע באמצעות הדוא"ל.

במידת הצורך, ניתן לפנות אל המנהל הישיר על מנת לטפל בנושאי שכר שלא טופלו לשביעות רצון העובד.

פניות שיבוצעו לחשבות שכר בדרך שונה לא יענו.

  • כרטיס סיבוס /תן ביס–
  • כרטיס ההטבות של סיבוס או תן ביס מוענק לעובדים בהתאם לחוזה האישי. זהו ארנק דיגיטלי המאפשר קבלת הטבות ומבצעים במאות בתי עסק.
  • החברה מאפשרת לכל עובד זכאי מסגרת תקציבית של 1000 שח לחודש בכרטיס על מנת שיוכל להנות מהטבות הניתנות על ידי הכרטיס.
  • באופן שגרתי החברה מקזזת משכרו של העובד את הסכומים בהם עשה שימוש העובד בכרטיס (סכומים בפועל - שווי לאחר הנחה).
  • העובד זכאי לבצע שימוש בכרטיס על פי צורכו לארוחת צהריים מחוץ לאתר הלקוח ובהתאם לתקציב היומי שהוגדר לו.
  • במקרה שהעובד עשה שימוש בכרטיס לצורך ארוחת צהריים, יציין זאת בדוח המקאנו בהערות על מנת שלא יבוצע לו קיזוז הסכום מהשכר. החברה מבצעת אחת לרבעון בדיקה האם קיים כפל של ארוחה בכרטיס וארוחה באתר ובמידה וקיימת טעות, החברה תקזז את השימוש הכפול.
  • דגש על כך שבמידה ועובד אכל בתוך האתר, לא יעשה שימוש בכרטיס לארוחה מחוץ לאתר באותו יום.
  • במידת האפשר, העובד יכול להזין את פרטי האשראי האישי שלו לתוך אפליקציית הכרטיס וכך ירדו החיובים ישירות מכרטיסו ללא מעורבות החברה וכך יהנה מהטבות לו ולמשפחתו באופן שוטף.

התקשרות עם החברה

התקשרות של חברת פנדה-טק עם עובדיה תבוצע באמצעות המייל של העובד בחברה. העובד יבדוק את המייל שלו בחברה מעת לעת על מנת לוודא שהוא מעודכן ומקבל את המידע הדרוש.

כללי אתיקה בסיסיים

עובד פנדה-טק הינו: מקצוען, מכובד, נאמן, בעל תרבות שיחה והקשבה, הצלחת החברה הינה בראש סולם עדיפויותיו, עצמאי, מנהיג ואנושי.

אצל הלקוחות: מקצוען, מכובד בהופעה בהתנהגות, קשוב, גמיש, מיצג את החברה בכבוד, דואג לצרכי הלקוח ולצרכי החברה, נאמן, תורם תרומה שמעבר לתפקידו.

עם קולגות: מכבד ומעריך את עמיתיו, מקשיב, מדבר בנועם וללא התלהמות, מוכן ללמוד ולקבל ביקורת.

עם ממונים: מכבד ומוקיר , מוכן ללמוד, לקבל ביקורת ולהשתפר.

עם עובדיו: מוקד ידע, דוגמא ומופת, מנהיג, קשוב ואנושי.

עם עצמו : ישר, בעל ביקורת עצמית גבוהה, משקיע בפיתוח עצמי, מוכן ללמוד ולהשתפר.

פנדה-טק שומרת על כללי מוסר גבוהים ומקפידה על מספר כללי התנהגות בסיסיים:

כיבוד הזולת.

כבוד הדדי ויחסי עבודה טובים עם מנהלים ועמיתים בחברה ואצל לקוחותיה.

אמון הדדי ודיווח אמת כתנאי לקיום יחסי עבודה הוגנים.

שמירה על סודיות המידע ואי מסירתו לגורם שלא הוסמך לכך על-ידי הנהלת החברה.

איסור שימוש במידע או בנכסי החברה או לקוחותיה לקידום עניינים פרטיים ואישיים.

איסור קבלת / מתן טובות הנאה, מתנות או שירותים מאנשים או חברות הנמצאים בקשרים עסקיים עם החברה.

שמירת סודיות

העובד מתחייב לשמור על סודיות גמורה ביחס לכל מידע שאינו נחלת הכלל שיובא לידיעתו תוך כדי או עקב עבודתו בחברה ומבלי לגרוע מכלליות האמור: מידע מסחרי, מידע הקשור בלקוחות החברה, ספקיה ונותני שירותים לה, מידע כלכלי, מידע בקשר למחירים, תמחירים, חקר שוק, מידע טכני, תהליכי ייצור, מחקרים ותהליכי פיתוח למיניהם, מידע בטחוני, או שאין לגלותו מטעמי בטחון, מידע שהוגדר כחסוי על ידי החברה וכל מידע אחר שהוגדר כחסוי על ידי החברה בנוהלי החברה.

התחייבות זו תעמוד בתוקפה הן בתקופת עבודה של העובד והן לאחריה, כל עוד לא הפך המידע לנחלת הכלל.

מניעת הטרדה מינית

החוק למניעת הטרדה מינית במקומות עבודה שם למטרה למנוע תופעות של הטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה. ולפיכך הגדיר הטרדה מינית במסגרת זו בצורה רחבה. בעוד שלגבי הטרדות הנעשות במסגרת אחרת, נדרש כי המוטרד יראה למטריד את חוסר רצונו בהצעות בעלות אופי מיני, הרי שלגבי תופעות כאלו במסגרת העבודה אין העובד צריך להראות את חוסר הענין שלו על מנת שיראו בתופעות כאלו הטרדה מינית.

חברת פנדה-טק נערכת למניעת תופעות כאלה ולפיכך אימצנו את התקנון לדוגמה אשר צורף לחוק כתקנון המחייב את חברתנו ונפעל על פיו. אנו מצפים מעובדינו שיפעילו את יושרם הפנימי ויעשו כל שביכולתם כדי למנוע תופעות שליליות אלו.

אנו מבקשים למנוע יצירת אוירה אשר תעודד תופעות שליליות כאלה. לפיכך אנו מוצאים לנכון להתריע בפני העובדים כי אנו רואים בשלילה תופעות של בדיחות עם קונוטציות מינית גם כאשר אינן מופנות לעבר אדם ספציפי ו/או תופעות של משלוח דואר אלקטרוני לעובדים הכולל אמירות בעלות אופי מיני. תופעות אלו במקרים מסוימים יהיו הטרדה מינית לכל דבר ועניין.

הטרדה מינית והתנכלות על רקע מיני פוגעות בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובשוויון בין המינים. התנהגות כזו מהווה מעשה פלילי ועילה לתביעה בנזיקין, החל מכניסתו לתוקף של החוק להטרדה מינית ב-20 בספטמבר 1998. הטרדה מינית יכולה להיעשות על-ידי גבר או אישה כלפי שני המינים. על-פי החוק הטרדה מינית היא אחת מחמש צורות התנהגות אסורות:

סחיטת אדם לביצוע מעשה בעל אופי מיני.

מעשה מגונה.

הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, אף שהאדם אליו מופנות ההצעות הראה שאינו מעוניין בהן.

התייחסויות חוזרות למיניותו של אדם, אף שאותו אדם הראה שאינו מעוניין בהן.

התייחסות מבזה או משפילה למינו או לנטייתו המינית של אדם, בין אם הראה שהדבר מפריע לו ובין אם לאו.

הטרדה מינית פוגעת ביחסי העבודה ונוגדת את מדיניות פנדה-טק.

עובד שנתקל בהטרדה מינית, בין כמעורב אישית ובין כצופה, מתבקש לדווח על כך מיד
למנכ"ל החברה.

הסעיפים לעיל מייצגים את רוח החוק, החוק מתעדכן מעת לעת והוא זה שמחייב את החברה ואת עובדיה בכל עת.

רכב חברה

 שימוש וטיפול ברכב החברה

באפשרות כל עובד לבקש רכב חברה בכפוף לאישור הנהלת החברה ובתנאים המופיעים בנספח רכב חברה. עובד המעוניין לבקש רכב חברה יפנה למנהלו בבקשה זו.

עובד הזכאי לרכב חברה, יקבל לידיו את נספח רכב חברה, יעין בו ויחתום עליו.

מומלץ להיוועץ בגורם מקצוע בטרם פנייה בבקשה זו לחברה.

העובד יתייחס כראוי לרכב החברה וידאג לתקינותו בהתאם להנחיות החברה.

למען הסר ספק, הכללים החלים על רכב חברה מפורטים בנספח הרכב ובנוהל הרכב עליו יחתום העובד הזכאי לרכב חברה.

 קילומטרז' וצריכת דלק

על העובד להיות מודע למגבלת קילומטראז' שנתית בהתאם לחוזה האישי. .

ברכבים מותקן התקן תדלוק. ככלל לא קיימת הגבלת שימוש בדלק ברכב חברה. אולם צריכת הדלק אמורה להיות בהתאם למגבלות הקילומטראז' השנתית.

במידה והעובד חרג ממכסת הקילומטראז' כפי שנחתם עימו בהיכנסו לעבודה בחברה. העובד יחוייב על החריגה ועל עלות הדלק הנוספת.

במידה והרכב נפגע יחוייב העובד בגין השתתפות עצמית של 1440 ₪ כמצויין בנספח הרכב

רחיצת הרכב

עובד שברשותו רכב חברה רשאי להשתמש בשתי שטיפות מלאות בחודש (חיצוני ופנימי) באמצעות התקן התדלוק

לעובדים בעלי התקן תדלוק, קיים הסדר שטיפת רכב במתקני שטיפה שונים ברחבי הארץ. העובד רשאי להשתמש בשתי שטיפות מלאות בחודש (חיצוני ופנימי).

קנסות

החברה דורשת מעובדיה לנהוג באופן חוקי ברכבי החברה. החברה נוהגת ללא פשרות בעניין זה.

ענישה מכל סוג שהיא על עבירות תנועה (קנסות, נקודות וכו') ועבירות חניה – יחולו על מי שהרכב מופיע על שמו בספרי החברה, גם אם השימוש ברכב נעשה למטרת עבודה.

במידה ויחולו דמי טיפול נוספים (כדוגמא היטלים שגובה חברת הליסינג בגין הטיפול בקנסות/עבירות תנועה) הם יחולו על העובד שהרכב מופיע על שמו בספרי החברה. נא לנהוג על פי חוק ובאחריות על מנת להימנע ממצב לא נעים של דוחות וקנסות.

במידה ויחולו חיובים על הרכב בגין נזק, תאונה וכיוצ', הוצאות אלה ישולמו על ידי העובד בגבול השתתפות העצמית מול חברת הליסינג.

שימוש בכבישי אגרה

נסיעה בכבישי אגרה כרוכה בתשלום. תשלום זה יחול על העובד במידה ויעשה שימוש בכביש.

עובד שמשתמש באחד מכבישי האגרה לטובת עבודה על בסיס קבוע יתאם זאת עם מנהליו על מנת לקבל מכשיר פסקל להוזלת העלויות.

יש להדגיש שקיימים כיום מספר כבישי אגרה בישראל. לכל סוג כביש נדרש אישור נפרד מהחברה.

עובד שיבצע שימוש בכבישי אגרה ללא קבלת אישור, יחוייב בעלות האגרה ובנוסף בקנס שיחול על החברה בגין שימוש ללא מנוי. באחריות העובד לבצע שימוש מושכל בכבישי אגרה בכפוף

עובד רשאי להתקין מכשיר פסקל באופן עצמאי ברכב החברה, בכפוף לקבלת אישור ממנהל התפעול בחברה לפני הביצוע.

 הגדרת תפקידים בחברה

  • פנדה-טק הינה חברה בע"מ פרטית בעלת המבנה הבא.
  • חברי דירקטוריון – בני זהר, אבישי לייבנזון, עו"ד אשר טולדנו.
  • מנכ"ל החברה – אבישי לייבנזון
  • סמנכ"ל כספים ותפעול  - בני זהר
  • מטה החברה – מטה החברה מנוהל על ידי מוביל פעילות המטה: דוד לוי. תפקיד המטה: יצירת הצלחה מתמשכת במימוש הזדמנויות עסקיות המגיעות לחברה באמצעות תכלול פעילויות כלל המובילים והעובדים בחברה. המטה אחראי לחבר בין כלל פעילויות החברה ולהוות גורם מחבר להצלחת השת"פ בין המחלקות השונות.
  • ראיית חשבון וביקורת –  אחריות על דוחות כספיים, ביקורת ודינים. ראיית החשבון בחברה מבוצעת ע"י אחת מחברות ה Big7 בתחום ראיית החשבון. (שטיינמץ עמינח ושות').
  • הנהלת חשבונות –אחריות על טיפול בתשלומי מיסים למדינה, ביטוחים וכו'.
  • חברת תפעול– אחריות על תשלום כספי הפקדות לקופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קה"ש וכו'.  
  • חשבות שכר – אחראית על טיפול בתלושי שכר של העובדים. מבוצעת ע"י חברה חיצונית.
  • ייעוץ משפטי - לחברה יועץ משפטי קבוע – עו"ד אשר טולדנו.
  • מחלקת משאבי אנוש – מחלקת משאבי אנוש אחראית על טיפול ושימור הגורם האנושי בחברה, ממשק בין העובדים למטה החברה ואחריות על איתור וגיוס עובדים חדשים לחברה.
  • מחלקת שווק – אחריות על שווק החברה ללקוחות, לקוחות פוטנציאלים ומועמדים לחברה. שווק החברה פועל במספר ערוצים: רשתות חברתיות, רשימת תפוצה במייל וכו'.
  • מנהלי אתרים – בכל אחד מאתרי החברה מוגדר מנהל אתר שתפקידו לרכז את כלל הפעילות באתר להוות ממשק בין העובדים, הלקוחות ומטה החברה.
    אתר מלמ – חיים ראש
    אתר רפאל – אבי בנג'ו

פורומים בחברה

פורום מובילים  - פורום זה מתכנס אחת למספר שבועות, מורכב ממספר מובילים מקצועיים בחברה במטרה לשתף מידע ולסנכרן בין המחלקות השונות בחברה תוך מבט קדימה לעתיד החברה.

פורום מנהלי אתרים – מתכנס אחת למספר שבועות במטרה לשפר באופן מתמיד את ניהול האתרים.

קבוצות חשיבה: פורום שמתכנס על פי צורך ובנוי מקבוצות עובדים שיושבים ומנתחים יחד תהליכים בחברה ומציעים הצעות לשיפור.

רגע לפני סיום, יש לאשר את קריאת רענון הנהלים - יש ללחוץ על הקישור מטה ולחתום על אישור קריאה. 

אישור קריאת רענון